Home Uncategorized Music by Theo Levendi (91) in his own world

Music by Theo Levendi (91) in his own world

Music by Theo Levendi (91) in his own world


Кампаніст Тэа Лёвендзі (91) zal de eerste zijn om te beamen dat hij een grote toekomst achter zich heeft. But you don’t have to worry about it. Zoals have written a strike. Alleen was er nooit iemand die daarom vroeg, dus besloot Loevendie de omgekeerde weg te bewandelen. The current internet connection in the Dutch quartet, “is not the same thing.” Tenslotte hoorde hij de klank waarnaar hij zocht bij het jonge Dudok Quartet. En plofte er een brief op de deurmat bij de musici. “We are trying to regulate the composition of the compositions of what we can write before,” said cellist David Faber. De twee generaties vonden elkaar; woensdagavond houdt het dudok Loevendie’s nieuwe strijkkvartet ten doop in he Concertgebouw.

On Sundays, a week before the premiere, play from the corner door at Café Welling, the stamp of the composer, where you can take a night jazz concert. Nu zit Loevendie luisterend aan een ronde tafel met een blauwe Oezbeekse muts op zijn hoofd. He has a very interesting relationship. “Elke keer als ik naar een Aziatisch land ging, kocht ik er één”, zegt hij.

The four striking quartet has been invited to play music. It is also about a ‘Dutch’ closure, a Turkish Zeybek and a ‘Fugitive Jig’, a play dedicated to the fugue in a gig – from a skier outside the door to the famous Ba Johann. Maar alles draagt ​​Loevendie’s own, very rhythmic stamp.

Liz Oak Geth interviewed Theo Levendi: Theo Lovendi: “I have an adventurous life”

Great inhalation

You can also read a biography in one of the most powerful works: in the army of Amsterdam, the Kinkerbuurt army has its market share, and it is open to an unmistakable newcomer to the world. Being able to enjoy our organ concerts in Bach, we started to travel as well as the jazz-clarinetist in Istanbul on the occasion of the boat trip to the late Turkse Vrouw. Door haar aangemoedigd, begon hij pas ver in de twintig aan het conservatorium.

“My life is great,” he said. “I don’t have a big deal in a traditional, religious or musical way. Maar ik heb er ontzag voor, ik verwerp nooit iets, want traditions zijn voedingsbodems. Dat ik nergens aanhanger van ben, biedt me de vrijheid overal ter wereld kennis en inspiratie te vinden. I love my best spotting an exotic ».

Begin jaren zestig, tijdens zijn studie, schreef Loevendie een eerste strijkkvartet, dat hij nu “een aanloop” noemt. “Dat klonk of grak nog niet naar volwassenheid.” Aan het slot van zijn loopbaan wilde de componist zich opnieuw verdiepen in die vorm. “I had the best plan concerning Erfenis van Haydn, Beethoven and Bartok, which has boundaries. I want to be able to enjoy the way the Dudok Quartet Haydn plays in a way that is a companion for how we have a great deal of experience. Verdorie, so moet het, was my first thought.

Speelsheid and humor

Maar na het eerste deel nam hij een andere afslag, toen hij van he quartet een bewerking van eig zigeunerstuk tegenkwam. «Balkanmuziek in zeven-achtste». He snoozed on the table. “I don’t want to be a Turk for a long time. I have read the Dudoks rhythmically all the songs you can read, you have never been able to dance.

The work with Loevendie ervaren de musici als een verademing. “He said that he was born with a string quartet as a piece of art,” said the first violinist Judith van Drill. “But in Haydn, it’s not too late.” A striking quartet wants to play the musician out of the music, but we still have to go shopping. Theo Kompanert met Haydn – achtige speelsheid en humor.

You have jazz musicians John Coltrane, Miles Davis and Bill Evans. “Dat brengt ons dichter bij het ambacht en verder van he altaar”, cellist David Faber.

“En daarin voel ik een band met de Dudoks,” said Loevendie. “The trekken zich niet terug op een klein stuk heilige klassieke grond, maar vergroten hun blikveld en de worldld”.

Dudok Quartet met Haydn, Brahms, Svilinka and Levendi on March 13 in de Klein. Inl: concertgebouw.nl



Source link

Previous articleSpiegelei – NRC
Next articleRijksmuseum Hoeft schilderij Bart van der Leck is not back